retouchewinkel

Retouchewinkel

In het begin van elk schooljaar openen de leerlingen van het specialisatiejaar Mode-verkoop een retouchewinkel. De organisatie van de winkel is van bij de start volledig in handen van de leerlingen. Ze bedenken zelf het winkelconcept. Ze kiezen een geschikte naam, ontwerpen een logo en beslissen over de kleurkeuze. Ze zijn dus verantwoordelijk voor het volledige interieur van de winkel.

De leerlingen ontwerpen ook allerhande documenten zoals een retouchekaart, een prijslijst, affiches en flyers. Ze berekenen hoeveel retouches ze per dag kunnen verwerken en aan de hand daarvan bepalen ze de openingsuren. Ze gebruiken het professioneel boekhoud- en kassapakket Winfakt om alles te registreren in hun retouchezaak.

Via dit project krijgen de leerlingen gedurende enkele maanden de kans om extra verkoopservaring op te doen en om de meest courante retouches correct te leren uitvoeren.


Hieronder stellen we u het project van dit schooljaar (2017-2018) voor:  retouchewinkel Touch UP (7MV)